Tijdens alle natte, koude en veel te donkere dagen hield ik mij op de been met de gedachte dat het ooit beter zou worden. En vandaag was dan de dag waar ik zo lang naar had uitgekeken, eindelijk een sprankje hoop in de uitzichtloos lijkende positie. We mochten weer! En met we bedoel ik natuurlijk onze in bloedvorm verkerende jeugdleden. Mijn verwachting was dan ook dat dit de beste seizoenstart in 77 jaar zou worden, oftewel de beste seizoenstart ooit. Alle voortekenen waren ook goed, Frank als uitmuntende barman, één tegenstander met maar twee spelers en onze prachtige zaal stond er weer opperbest bij! Oftewel dit kon niet verkeerd gaan. Eenmaal gestopt met ouwehoeren en begonnen met tafeltennissen bleek toch dat het wel mis kon gaan. Gedurende de eerste ronde was alleen Marius Moll namens team 4 succesvol. Hun tegenstander was slechts met twee spelers gekomen wat betekende dat zij direct een mooi 4-0 voorsprong te pakken hadden. Tot de dubbel wisten allen Cedric (namens team 1) en Tim (namens team 2) nog een wedstrijd te winnen. Het dubbel moest de ommekeer in deze dag betekenen team 1 en team 5 wisten het dubbel in vijven te winnen. Voor de oplettende lezer, team 5 had nu ook hun eerste punt van het seizoen binnen. De definitieve positieve ommezwaai (in Treffers opzicht) bleef helaas uit. Het lukte geen van de vier teams om de overwinning binnen te halen. Team 1 sleepte er nog wel een gelijkspel uit, maar de andere drie teams verloren helaas (nipt). Gelukkig heb ik wel bij iedereen een positieve instelling gezien wat mij uiteindelijk toch een voldaan gevoel gaf! Het kan altijd beter, maar ik zag ook verbetering bij de onderlinge betrokkenheid. Steeds meer jeugdleden blijven bij hun teamgenoten kijken/aanmoedigen. Zet deze positieve lijn de komende wedstrijden voort, en ik beloof u, dan komen de overwinningen snel. Met mijn jarenlange ervaring kan ik jullie vertellen, plezier hebben en successen realiseren gaan altijd hand in hand!

Martijn van Dijk

2 reacties
  1. Jasper

Successen zijn (meer dan) welkom, maar het plezier in het spel staat voorop.
    Allemaal veel plezier dit seizoen!