De Treffers is opgericht in 1937 en is daarmee één van de oudste tafeltennisverenigingen van Nederland.

In het begin diende een ovale leestafel in de Pancratiuszaal als speeltafel.

Vooral na de oorlog ging De Treffers onder aanvoering van de broers Wout (jeugdkampioen in 1949) en Nic. Heemskerk steeds hoger spelen. In 1951 werd voor 800 man publiek de beslissingswedstrijd voor de Hoofdklasse gewonnen. Dit was op dat moment de hoogste klasse. In de jaren daarna blijven zij in de Hoofdklasse en later Ereklasse spelen. De dames spelen 1e klasse, op dat moment de hoogste klasse omdat er geen landelijke damescompetitie is.

In de jaren 60 en begin 70 is De Treffers in alle hoogste klassen vertegenwoordigd. In die tijd begroet de club 6 individuele kampioenen van Nederland (3 jeugd en 3 dames), 3 dubbeltitels bij de jeugd en 2 teams (1 jeugd en 1 dames). Daarnaast worden veel andere toernooien gewonnen. Grote namen in die jaren waren Jacques van Ruiten (NK jongens + team 1960), Kees Vesseur (NK jongens 1964), Mary van Ruiten (NK meisjes enkel 1965, meisjes dubbel 1996 en 1968, dames 1968 en 1969) en Veronique van der Laan (NK dames 1972).

Helaas zakt na die tijd de club wat weg naar de lagere landelijke klassen. De jongens en meisjes zijn regelmatig terug te vinden in de landelijk C en B. De dames zakken terug tot regionaal niveau, maar eind jaren 90 komt daar verandering in. Het meisjesteam wordt in 1998 tweede van Nederland en zij gaan langzaam richting 2e divisie dames. In 2009 lukt dat opnieuw en een jaar later worden zij derde. De laatste jaren spelen de dames van De Treffers weer regelmatig Eredivisie, 1e en 2e divisie, mede omdat er speelsters van andere clubs graag bij De Treffers spelen en daar ook hoog kunnen spelen.

Vanaf 1952 tot 1971 stond De Treffers ook bekend om zijn Aardbeientoernooi. Later werd dit het Anjertoernooi. Dit waren grote toernooien waar ook deelnemers uit Duitsland, België, Frankrijk en Engeland aan deelnamen. Alle grote namen uit tafeltennissend Nederland deden mee. In 1965 stonden er 65 tafels in de veiling en werden er op één dag 1833 wedstrijden gespeeld. En dat zonder computer.

In 1969 krijgt De Treffers, als één van de eerste tafeltennisclubs in Nederland, een eigen gebouw. Daarvoor is een aantal jaren veel oud papier opgehaald en er vond een fusie plaats met Sparkler, toen de tweede tafeltennisclub in Roelofarendsveen. Nu kon er elke dag getraind worden. Vijf jaar later wordt er een stuk aangebouwd. Eind jaren 90 voldoet het gebouw niet meer en mede omdat de gemeente de ondergrond nodig heeft kan er naast de sporthal een nieuw tafeltenniscentrum worden gebouwd. In mei 2000 wordt dit gebouw in gebruik genomen.

De laatste jaren zijn er steeds nieuwe activiteiten zoals het blacklighttoernooi, foptoernooien, het jeugdweekend en het Trefferskamp voor de jeugd.

Wilt u meer weten of lezen dan ligt er in het clubgebouw een jubileumboek ter inzage.