De eerste wedstrijden van de jeugd van dit seizoen zitten er weer op. Alle vijf de teams speelden thuis, wat dit seizoen nog vier keer gaat voorkomen. Anders dan andere jaren is het dit seizoen zo geregeld dat alle teams tegelijkertijd thuis spelen.

Team 1 was goed bezig vandaag. Zij wisten de einduitslag op 8-Cedric te brengen. Isabel en Shen behaalden allebei de maximale score. Dat tegen het altijd fanatieke Scylla geeft natuurlijk extra voldoening. De kampioensaspiraties van Scylla kunnen voorlopig de ijskast in.

Team 2 met twee debutanten in de tweede klasse, die vorig seizoen vierde klasse speelden, hebben boven verwachting met 5-5 gelijkgespeeld tegen Play Fair 2. Met twee overwinningen voor Stephan en één voor Martijn is dit een knappe prestatie. Wout wist zijn eerste partij redelijk eenvoudig te winnen. Helaas kwam hij bij zijn laatste partij net iets te kort. Tim heeft zich als vierde man ook nog nuttig gemaakt. Zonder in te spelen is hij samen met Wout het dubbel ingegaan. Deze wisten ze met 11-8 in de vijfde game te winnen.

Uit team 3 speelden Jesse en Daan vandaag met invaller Laura. Voor Laura bleek de vierde klasse nog iets te hoog gegrepen. Wel heeft ze nog een vijf-gamer gespeeld, maar helaas kwam zij hier net iets te kort. Zelfs de mascotte heeft haar hier niet mee kunnen helpen. Daan heeft zijn eerste twee partijen zeer overtuigend gewonnen en gaf zijn beide tegenstanders niet meer dan 10 punten. Jesse heeft zijn bijdrage geleverd door één partij te winnen en samen met Daan de dubbel te veroveren. De einduitslag kwam hiermee op 4-6 tegen Play Fair 3.

De meiden van team 4 hadden een moeilijke eerste wedstrijd tegen VVV 8. Er werd gestreden voor ieder punt, maar de tegenstander waren hen toch te sterk. Diann heeft de eer van het team in de laatste partij nog weten te redden door de vijfde game te winnen en zo de hatelijke 0-10 te voorkomen. De meiden wonnen wel de strijd om het meest leesbare handschrift. De zaaldienst heeft nog nooit zo’n mooi geschreven wedstrijdformulier in handen gehad.

De jongens van team 5 wisten hun eerste wedstrijd net niet te winnen met een einduitslag van 4-6 tegen het altijd lastige Docos. Sander was superieur achter tafel. Met zijn masterlijke variatie wist hij al zijn drie partijen winnend af te sluiten. Tim wist zijn eerste partij van het seizoen in vieren te winnen. Rens zat er nog niet helemaal lekker in, maar heeft het zijn tegenstanders wel lastig gemaakt.

Over het algemeen een goed begin van de competitie en de voorzitter is trots op onze jeugdteams!