Na ruim een maand zonder thuiswedstrijden was het vandaag (12 maart) eindelijk weer zo ver. In tegenstelling tot de eerste thuiswedstrijd speelde nu alle vijf de teams thuis, volle bak dus. Nadat hier en daar een WiFi wachtwoord was uitgewisseld, konden de wedstrijden eindelijk van start.

Het vlaggenschip moest het opnemen tegen de nummer twee uit de poule, Diemen 1. Zelf staat het team op de vijfde positie en het beloofde dus een lastige wedstrijd te worden. In het dubbel wist Treffers het verdiende eerste punt te pakken en in de tweede enkelronde kwam Cedric tot een overwinning in zijn enkel. Verder werden er geen punten gepakt en was de uitslag dus 2-8.

Team 2, dit seizoen uitkomend in de tweede klasse, boekte wel een mooie overwinning. Tegenstander Doing werd met slechts twee schamele puntjes terug naar huis gestuurd. Mooi om te zien was dat Maurice en Wout allebei hun drie wedstrijden wonnen en ook Stephan pakte nog een potje mee. Maurice is nu kopman van dit team, met een winstpercentage van 73%, erg knap gezien het feit hij twee klassen hoger speelt dan vorig seizoen.

Ons derde had vandaag de belangrijke wedstrijd tegen Avanti op het programma staan. Deze twee teams zijn namelijk samen in achtervolging op koploper TOV. Een grote overwinning zou dus een mooie stap richting het kampioenschap zijn en een dikke nederlaag is direct het einde van alle aspiraties. Uiteindelijk werd het een gulde middenweg, uitslag 5-5. Avanti blijft de Treffers dus nog steeds 1 punt voor en koploper TOV staat daar weer 3 punten voor. Kortom, spanning alom in deze poule.

Team 4, oftewel het meidenteam, heeft het dit seizoen best lastig bij hun debuut in de vierde klasse. In de eerste vier wedstrijden zijn zes punten behaald en vandaag kwam nummer 3 Combat op bezoek. Des te knapper was het dat aan het eind van deze dag een mooie 6-4 overwinning op het bord stond. Britt, Maaike en Laura lieten vandaag alle drie hun beste spel zien en er is gebleken dat er dan veel mogelijk is. Ga zo door de komende wedstrijden meiden!

Leuk om te zien is dat er in team 5 dit seizoen vier nieuwe jongens en meiden actief zijn. Samen met Rens komen zij uit in de 5e klasse. Vandaag verschenen Tessa, Jordan en Rens achter de tafel. Het is allemaal nog een beetje wennen en alleen Rens wist een overwinning te boeken tegen nummer 2 Avanti. Maar we hebben bij iedereen veel potentie gezien en de komende wedstrijden gaan er zeker meer overwinningen volgen!