Zondag 24 april was het gebouw van TTV De Treffers het decor voor de allereerste editie van het Tulpentoernooi. Een nieuw toernooi voor alle beginnende en regionale tafeltennissers. Er werd gestreden in 4 categorieën, oplopend in sterkte. 40 Deelnemers hadden zich aangemeld, uitkomend voor 12 verschillende verenigingen.

In de D-klasse werd een 7-kamp gespeeld, waarbij de eerste plaats in een onderlinge 5-gamer werd beslist. Milan de Witte (TOGB) had net iets meer overwicht in deze beslissende partij, waardoor hij op de eerste plaats eindigde. Tweede in deze strijd werd Jasper Zwijnenberg (TTV Nieuw Vennep).

Ook de C-klasse had een 7-kamp om uit te maken wie er met de bekers naar huis mochten, waarbij de meerkamp-regel uitsluitsel moest geven over de winnaar. De eerste plaats ging naar Ivan Kahn (TTV Amsterdam) die net een beter game-saldo had dan Roemer Valk (Tempo Team), die daardoor tweede werd.

In de B-klasse kwamen de deelnemers na de poule in een systeem terecht waarbij iedereen doorspeelde tot zijn of haar plaats bekend was. Hierdoor speelde iedereen veel wedstrijden, met weinig wachttijd. Na vele wedstrijden kwam in de finale Casper Plomp (Docos) als winnaar uit het toernooi, waarbij Olaf van Daalen (Pecos) genoegen moest nemen met de tweede plek.

Het niveau in de A-klasse lag hoog, veel spelers uit de eerste klasse, waarbij er vele mooie rally’s te bewonderen waren. Hetzelfde systeem als in de B-Klasse werd gehanteerd, waardoor ook hier veel wedstrijden werden gespeeld. De familie Loesberg had drie meiden in de halve finales staan, Laetitia/Tanisha/Chimene, maar toch ging Djen Bakx (TOGB) er met de eerste prijs vandoor. In een spannende finale trok hij aan het langste eind en mocht hij zich Tulpenkampioen 2016 noemen. Chimene Loesberg (Olympia) stond tegenover hem in de finale, waardoor ze de tweede prijs in ontvangst mocht nemen.

Om zijn naam eer aan te doen ging natuurlijk niemand met lege handen naar huis. Voor iedereen stond een bos tulpen klaar, waarmee vooral de aanwezige ouders blij mee leken te zijn.

We hopen dat hiermee een jaarlijks terugkerend toernooi geboren is, die wellicht ooit in de voetsporen kan gaan treden van het vroeger zeer bekende ‘Aardbeien-Toernooi’ (Uitgesproken als: Arebeien-Toernooi).

Toernooileiding

A-Klasse

B-Klasse

5 reacties
  1. Martinus

Die jongen naast me in de foto van de B-klasse is met andere dingen bezig dan zn bos tulpen

2. robin robbemond

ik heb een vraag namens het team httv-070 5 ik heb zaterdag 30 april tegen de treffers 5 gespeeld. we zijn die dag kampioen geworden want we hebben met 10-0 gewonnen alleen hebben ze een foutje gemaakt denk ik want ze hebben 10-0 voor de treffers ingevuld terwijl het 10-0 voor httv-070 5 moet zijn. ik speel bij dit team 5e klas poule b. wilt u zo vriendelijk zijn om zo spoedig mogelijk deze reactie te beantwoorden. bij voorbaat dank het kan ons de 1e plaats kosten.

3. Wouter Kalshoven

Hoi Robin. Als je nu op de site van de afdeling West kijkt dan staat alles weer goed.

4. Annelies Bultema (Docos tafeltennis)

Is er geen foto van de winnaars/deelnemers in de C-klasse?