Op 7 Januari waren de jaarlijkse Zuid-Hollandse Kampioenschappen. Dé voorbereiding van het voorjaarsseizoen. 9 kinderen trotseerde het winterweer om vroeg in de ochtend al in de sportkleding klaar te staan in de hallen van De Lier. Dit jaar werd er voor het eerst ook gedubbeld. Dus we hadden ook 4 dubbels die streden voor de prijzen.

Het gehele meidenteam was aanwezig in De Lier. Britt en Laura kwamen uit in de Meisjes C, maar door een organisatorische dwaling moesten zij al in de halve finale beslissen wie er met de prijzen vandoor zou gaan. In een knallende halve finale werd er eigenlijk al besloten wie er 1ste en 3e worden. De verschillen waren ongelooflijk klein, maar uiteindelijk won Britt de halve finale en walste ze in de finale over haar opponent heen. Laura pakte met gemak de 3e prijs. Toen Laura klaar was werd ze nog naar de tafel gehaald om de pupillenfinale te spelen, die ze helaas niet winnend kon afsluiten. Maaike was ingedeeld in de Meisjes B, na 2 poulewedstrijden tegen meisjes die meerdere klasses hoger speelden, en waar ze zich knap heeft verweerd, moest ze helaas toch het onderspit delven.

In de pupillen B mocht Stephan uitkomen. Helaas kon hij zich niet door de poulefase wurmen. Na een bye in de kwartfinale, een speler die niet op kwam dagen in de halve finale. Mocht hij na 4 uur stilzitten eindelijk in actie. Maar na een hevig gevecht bleek de tegenstander toch te sterk.

Dit jaar was er voor het eerst bij de Junioren een E groep, waar Jesse zijn eer mocht bewijzen. Als een van de hoogste geplaatste spelers in deze groep was de druk onmenselijk hoog. En geen wedstrijd verloren te hebben tot de finale leek het allemaal goed te gaan. De spanning was om te snijden toen Jesse in de finale de eerste game 3-11 verloor. Maar de opstartproblemen waren snel verholpen en de daarop volgende 3 games werden met gemak binnen gesleept.

In de Junioren D mochten Wout en Daan laten zien wat ze waard zijn. Wout ging door naar de winnaarsronde, Daan mocht zijn eer redden in de troostronde. Wout kwam knap tot de halve finale, helaas bleek de finale niet haalbaar voor Wout, en in de wedstrijd om de 3e plaats werd deze ook weggesnoept. Helaas geen prijs, maar meedoen is belangrijker dan winnen! Daan had in de finale van de troostronde 5 games nodig om de prijs naar hem toe te trekken. Maar dat maakt de prestatie er niet minder om.

Dit jaar was het debuut van Wessel en Dirkjan. Zij kwamen uit in de Pupillen D. De Wessel ging door naar de hoofdronde nadat hij in de poulefase ongeslagen bleef. Na een slopende kwartfinale die met 20-18 in de 5e game werd beslist ging hij door naar de halve finale. Helaas moest hij uiteindelijk genoegen nemen met een 3e plek. Dirkjan moest in de poulefase zijn meerdere erkennen en ging door naar de troostronde. Helaas kon hij hier ook geen prijs pakken. Maar er was geen ruimte voor verdriet want nadat hij in de halve finale verloor moest hij uitkomen in de finale van de Dubbel E, samen met dubbelpartner Wessel. Helaas konden zijn hier niet de hoofdprijs pakken. Maar desalniettemin was er voor beiden een beker. En dus voor Wessel zelfs 2!

Door een gebrek aan een troostronde en ongelukkige loting in de poulefases bij de andere dubbels konden hier geen wonderen worden verricht. Gelukkig hadden ze elkaar om dit te verwerken.

De Jeugdcommissie feliciteert iedereen die een prijs heeft gewonnen en bedankt iedereen voor zijn of haar gezelligheid en inzet. Hopelijk bieden deze goede resulaten een opmaat voor het komende seizoen en uiteraard de clubkampioenschappen van 14 Januari.

Marius en Tim