Zaterdag 18 november j.l. heeft Daniëlle van der Meer, namens de marathon organisatie One en Only, een waardecheque t.w.v. € 1000.00 overhandigd aan tafeltennisvereniging De Treffers en aan Zorgkwekerij de Florahoeve.

Mark van Klink, bestuurslid van de tafeltennisvereniging, nam als eerste de cheque in ontvangst. De Treffers is dit jaar gestart met hun jeugdplan PingPongPlay en Superstar. PingPongPlay is gericht om kinderen (4-7 jaar) spelenderwijs kennis te laten maken met tafeltennis en het ontwikkelen van oog-handcoördinatie.Kinderen beleven veel plezier aan het tafeltennissen in spelvorm, met ballonnen of elkaar het balletje toeschuiven via een ‘schuiftafel’. Superstar (7-12) leert kinderen door uitdagende oefeningen het beste uit zichzelf te halen. De Treffers (www.tvvdetreffers.nl) viert dit jaar hun 80 jarig bestaan en deelt al jaren hun clubhuis met LV Plantaris.

Namens De Florahoeve waren Marsha Outhuis en Dennis van der Meer vertegenwoordigd. Hun droom om op een kleinschalige manier begeleiding te bieden aan jongeren met een ontwikkelingsachterstand is uitgekomen.

De cheque is te danken aan de One en Only estafette-marathon die elk jaar met de Veense Kermis plaatsvindt. Het steeds wisselende parcours, het thema en de naam, is elk jaar weer een verrassing. “Der eins und Einzige Supertolle Schlager und Blumen Lauf” speelde zich dit jaar af op en rondom het Veenderveld en de Floraweg. De deelnemers werden toegejuicht door het publiek terwijl zij hun rondjes renden door o.a. de productieruimte van de slager en het plaatselijke tuincentrum. De kas met prachtige flora en fauna van Zorgkwekerij De Florahoeve, langs cherrytomaten, pluktuin, geiten en paarden was voor de deelnemers een van de hoogtepunten.

overhandiging sponsorbedrag One & Only