Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben vernomen, mogen de binnensporten en sportkantines weer open vanaf 1 juli.

Natuurlijk betekent dit dat ons geliefde cluppie ook weer zijn deuren open mag doen.
We hebben er even op moeten wachten, maar wij als bestuur zijnde zijn heel blij dat we weer lekker een balletje kunnen slaan en een snoepje of drankje kunnen pakken per aanstaande woensdag.
Zoals in alle openbare gebouwen moeten ook wij ons aan een aantal regels houden en om het allemaal zo makkelijk mogelijk te maken voor iedereen zijn we met een select groepje al even door het gebouw geraast om één en ander coronaproof te maken.

Dit betekent het volgende voor alle bezoekers aan ons gebouw:

– In de hal staat een hangtafel met een aanmeldlijst en desinfectiemiddel.

1. Het is verplicht je naam op te schrijven als je in het gebouw bent. Dit geldt voor iedereen die binnen sport, en dus ook voor alle leeftijden Deze lijsten bewaren wij 4 weken en kunnen gebruikt worden bij eventueel bron- en contactonderzoek van de GGD.
  2. Uiteraard desinfecteer je direct bij binnenkomst even je handen.

– In de zaal hebben we een breed looppad gecreëerd met een beperkt aantal stoelen, hebben we 6 speelvelden (courts) gemaakt en hebben we een regeling gemaakt voor balletjes en hoe die te gebruiken.

1. Tijdens het sporten is 1,5 m niet meer verplicht. Daarbuiten wel. Probeer dus buiten de speelvelden zo veel mogelijk rekening te houden met elkaar en houd afstand. In de speelvelden hoef je geen rekening te houden met de afstand.
  2. We hebben verschillende bakken ballen gemaakt. Jeugd, Maandag/Woensdag, en Donderdag. Zorg altijd dat je uit de bak pakt die bedoeld is voor de avond waarop jij aan het spelen bent en zorg dat je de ballen na het spelen in de daarvoor bedoelde bakken doet.
  3. We spelen met maximaal 3 ballen per speelveld.
  4. Probeer je zweet met een handdoek van je hoofd te vegen en zo veel mogelijk contact met tafel e.d. te vermijden (geen zweethanden afvegen achter het net e.d.).

– In de kantine hebben we alle stoelen en tafels zo neergezet dat de afstand gegarandeerd kan worden.

1. Ga niet schuiven met krukken, stoelen en tafels, maar houd ze binnen de aangegeven zones. Deze staan aangegeven met tape op de vloer.
  2. We hebben 21 zitplekken in de kantine. Als die bezet zijn is toegang verboden. We hebben in de hal eventueel nog een paar hangtafels staan, welke buiten gebruikt kunnen worden. Uiteraard ook op afstand.

– In de kleedkamers bestaan geen extra regels, maar natuurlijk houden we ook hier 1,5 m afstand van elkaar.

Nog een paar kleine toevoegingen

• Desinfecteer je handen na het trainen even voordat je de kantine of kleedkamer in gaat.
  • Houd rekening met elkaar en respecteer elkaars opvattingen en meningen over afstand e.d.
  • Heb je klachten (verkoudheid e.d.), neem dan geen risico en kom even niet naar de club.
  • En de belangrijkste: Gebruik je gezonde verstand om in te schatten wat wel of niet kan.

Openingstijden vanaf 1 juli:
– Maandag vanaf 18:30
– Woensdag vanaf 18:30 (woensdagmiddag volgens afspraak met de jongste jeugd)
– Donderdag vanaf 18:30
Wil je buiten deze tijden toch een balletje slaan, zoek dan even iemand op met een sleutel en spreek even af wat mogelijk is.

Verder willen we jullie ook alvast lekker maken met het feit dat er weer wat leuke activiteiten aan zitten te komen.
Houd je mail hierover zeker in de gaten, want de club heeft jullie hier hard bij nodig.

Hopelijk zien we jullie snel allemaal weer achter de tafeltennistafels! We hebben met z’n allen weer een hoop bij te praten!

Bij vragen of opmerkingen kunnen jullie terecht bij iemand van het bestuur.